سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفرپین

نظر

 

اکثر هواپیماهای مسافربری در ارتفاع 30 تا 35 هزار پا پرواز می کنند که در آن موقعیت رطوبت هوا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و به 10 درصد یا کمتر می رسد. در وضعیتی که رطوبت هوا کم است، قسمتی از سیستم ایمنی بدن که به مخاط بینی و گلو مرتبط می شود ضعیف شده و از کار می افتد. این سیستم ایمنی بدن، از سرماخوردگی و بیماری توسط میکروب ها جلوگیری می کند و زمانی که تضعیف می شود احتمال سرماخوردگی افزایش پیدا می کند چون اولین محافظ شما در برابر میکروب ها و باکتری ها است. اگر می خواهید از سرماخوردگی در مسافرت های هوایی جلوگیری کنید، به نکات زیر توجه کنید  .

 

به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی و حفظ سطح آب بدن نه تنها تاثیر مثبتی بر حفظ سلامتی در مسافرت های هوایی خواهد داشت بلکه از سردرد، دردهای شکم، گرفتگی عضلات، خستگی و ... جلوگیری می کند. در هواپیما زمانی که به دلیل کاهش رطوبت، بینی و گلوی شما خشک می شود، احتمال سرماخوردگی و مریض شدن افزایش پیدا می کند که این مشکل را می توان با نوشیدن آب به میزان کافی برطرف کرد.

میزان آب مورد نیاز برای بدن چقدر است؟

 سرماخوردگی در مسافرت

دستان خود را تمیز نگه دارید

دستان شما به عنوان اولین قسمتی از بدن شما شناخته می شوند که به میکروب ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا آلوده می شوند. بین آلوده شدن دست با میکروب ها و باکتری ها و ظاهر شدن علائم بیماری مانند تب و گلودرد تنها چند روز فاصله است. دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که ویروس های سرماخوردگی می توانند برای ساعت ها بر روی پوست و وسایل شما باقی بمانند پس بهتر است برای جلوگیری از سرماخوردگی حتما دستان خود را تمیز نگه دارید.

درمان گرفتگی گوش در مسافرت با هواپیما

 

بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید

همانند بهداشت دست ها، بهداشت دهان نیز می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند. استفاده از یک دهان شویه مناسب برای از بین بردن میکروب ها و حفظ بهداشت دهان، می تواند به عنوان یک لایه محافظ دیگر در مقابل عوامل بیماری زا عمل کند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.