سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفرپین

نظر

 

شهر تاریخی یزد از قدیمی ترین شهرهای دنیا است که بافت تاریخی خود را به خوبی حفظ کرده است. مردم این شهر به منظور غلبه بر طبیعت سخت و خشن کویر، سازه هایی را پدید آورده اند که امروزه از شاهکارهای معماری به شمار می روند. از جمله این سازه های زیبا می توان به قنات ها، گذرها، بادگیرها، انبارها و ... اشاره کرد    .

 

ساکنان یزد آب را از دل فلات ها استخراج کرده اند و آن را با کمترین امکانات موجود هدایت کرده اند تا بتوانند با مخلوط کردن آب با خاک، برجسته ترین و زیباترین آثار خشتی را به وجود بیاورند. برای مثال بادگیرهایی که در سراسر شهر وجود دارند یا گنبدهایی که بسیار ماهرانه و زیبا ساخته شده اند. اگرچه یزد آثار هنری بسیاری دارد اما مردم این شهر در هنر زندگی کردن ماهر تر هستند. تلاش برای زندگی و تعامل با بیابان، هنری است که به مردم یزد کمک کرده تا در طبیعت سخت و خشک بیابان، امکاناتی مناسب برای زندگی و آرامش خود پدید آورند.


پرسپولیس، جلوه تمدن ایران باستان

شهر باستانی یزد

فارغ از بافت تاریخی و آثار باستانی جذاب، یزد نمونه ای مناسب از برقراری صلح اجتماعی در یک شهر است. ساکنان این شهر با صبر و شکیبایی ادیان مختلف را پذیرفته اند به گونه ای که با گذشت زمان، پیروان یهودیت، زرتشت و اسلام به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و به همین دلیل است که یزد می تواند مثال خوبی برای مشاهده پیشرفت بشریت باشد.


برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.